Digitális művészeti oktatás

Az országban elsőként digitális művészeti oktatást indítottunk a Diákszempont tanulóinak, megteremtve ezzel a jövő 3D programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását. A programmal azt szeretnénk elérni, hogy a gimnáziumi oktatásunk során olyan ismereteket és tudást is átadjunk, ami egyrészt megalapozza a későbbi felsőoktatásban elérhető eredményeket, de ugyanakkor azonnali munkalehetőséget is teremthet egy olyan valós munkaterületen, ahová jelenleg nagyon sok fiatal szeretne bekerülni. Minden tekintetben a valós piaci igényeknek megfelelő oktatást szeretnénk kialakítani, ehhez a szegmens egyik kiemelkedő szereplőjét, az Arworks Kft. választottuk partnerünknek, így akár annak is fennáll a lehetősége, hogy a végzett tanulók a cég projektjeiben is részt vehessenek.
További célunk, hogy a diákok megszeressék a 3D modellezést, és meglássák benne a fantasztikus lehetőséget, amiben ki tudják élni kreativitásukat. Az órákon első sorban technikai dolgokat tanulunk, hogyan kell használni egyes programokat, hogy minél alaposabban megismerjék őket, és otthonosan mozogjanak bennük. A tanulók szabadon alkothatnak, de vannak jól meghatározott feladatok is, például egy épület modelljét kell minél pontosabban lemásolniuk. Nagyon sok olyan munka van, ahol 3D modellezésben való jártasság nagy előnyt jelent: ilyen a játékipar, a filmipar vagy az építészet. Gyakorlatilag észre sem vesszük, de az élet minden területén jelen vannak a 3D modellek. Továbbtanulásnál hatalmas előnyt jelenthet a diákoknak az, hogy ők jártasak ebben a technológiában.
Természetesen itt sem mindenki ugyanabban az ütemben halad. Heti három tanóra mellett rengeteg otthoni munka, házi feladat vagy több héten át tartó projektek várnak a hallgatókra.

Az eddigi tapasztalatokról kérdezem az Arworks Kft munkatársát, Zsoldi Katát, aki iskolánkban a 3D modellezést tanítja.

– Van pár nagyon kiemelkedő tanuló a csoportban, akik beadandóról beadandóra lenyűgöznek, mindig meglepnek. Mindenki másban erős, van aki inkább karaktert tervez, van aki épületet. Én elégedett vagyok velük, mert jól elsajátítják a programot, jól haladnak, jól veszik az akadályokat. Van, akit inkább a számítástechnikai oldal fog meg, valószínű, hogy ő appfejlesztéssel fog majd foglalkozni. Az órák jó hangulatban telnek, próbálok közvetlen lenni, nyitott vagyok a kérdéseikre. Egyenként is foglalkozok mindenkivel, különösen, ha megakadnak. A gyerekek sokat fejlődtek, és teljes mértékben tartják a tervezett tanrendet.

Milyen programokat tanulnak meg kezelni? 

– Decemberig a Vectaryvel vezettük be őket a 3D tervezés világába, most váltottunk a Blenderre, ami már a legnagyobb programok színvonalát közelíti meg, de barátságosabb a kezelőfelülete. A most induló játékstúdiók is ezt használják, ezért döntöttünk mellette. Ezen felül megismerkednek a Photoshopban és az animációban rejlő lehetőségekben is.

Mennyire kapnak kézzelfogható és pénzre váltható tudást a diákok? 

– Szerintem potenciális esélyük van, hogy legalább 80%-uk később a szakmában tudjon elhelyezkedni. Simán lehetségesnek tartom, hogy akár a suli elvégzése után bevonjuk majd őket a cég modellezési projektjeibe. Vannak olyanok, akik már most teljesen mértékben használható modelleket terveznek, szóval a tudásukkal is el fognak tudni helyezkedni, de ha továbbtanulnak, akkor nagyon profik lesznek a területen, szakértelmükkel messze az élen járnak majd. Érdekes látni, hogy egyesek egy modell másolásában, mások a kreatív tervezésben jobbak. Van, aki olyan remek épületeket tervez, mintha építész csinálta volna, de más témában nem annyira lelkes. Az a jó ebben a szakmában, hogy az egyes kreatív területek külön-külön is keresettek; ha valaki csak épületet csinál, akkor érdemes ebben folytatni a tanulmányait, de aki, mondjuk, karaktereket tervez, az a játékfejlesztésben lehet nagyon sikeres.

Év közben váltanál? Jelentkezz próbahétre

Amennyiben nem első, vagy kilencedik osztályba jönnél, és van az adott osztályban szabad helyünk mindenképpen egy próbahét során ismerjük meg egymást. Itt kölcsönösen meggyőződhetünk róla, hogy valóban megfelelő-e nektek a diákszempont szemlélete. A próbahétnek költség és kötelezettség mentes.

Kérdéseid lennének?

Tedd fel nekünk kérdéseidet, örömmel válaszolunk.

Kapcsolódó blogbejegyzések

A gyermekek önállóságát és látásmódját fejlesztjük

Nálunk minden gyerek aranyos, fontos és ügyes, függetlenül attól, hogy egy adott tantárgyból éppen milyen teljesítményt nyújt.