Közösség, célorientáció, demokratikus nevelési elvek

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium kiegyensúlyozott alternatívát kínál. Támogató közegben, demokratikus elvek mentén működik, ezzel motiválja a diákokat. Nálunk a diákok megtanulják, hogy nem baj, ha hibáznak, és a problémák megoldásának egyetlen hatékony eszköze az aktív párbeszéd.

A jövő tudása a jelen képessége

Az a célunk, hogy a saját és a környezeted formálására is képes, kiegyensúlyozott és valóban érett emberként lépj ki Diákszempont Iskola biztonságot nyújtó falai közül. Az állandóan változó világban is rugalmasan tudsz majd alkalmazkodni, magabiztosan tájékozódsz benne, és felelős, önálló döntéseket hozol.

Alternatív szemléletű gimnázium vagyunk, ezért iskolánk sikerének elengedhetetlen eleme, hogy hatékony megoldásokkal szolgáljunk a modern kor pedagógiai kihívásaira, egyben képesek legyünk megfelelni a Te és a szüleid által velünk szemben támasztott alapvető elvárásoknak is.

Mit nyújt neked a Diákszempont Gimnázium?

  • A jelen és a jövő kihívásaira megfelelni képes gondolkodást;
  • innovatív pedagógiai trendek és módszerek alkalmazását;
  • alternatív szemléletű pedagógiai hozzáállást;
  • projektszemléletű oktatást;
  • kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését;
  • szociális kompetenciák előtérbe helyezését;
  • az életen át tartó tanulásra való felkészítést;
  • barátságos, nyílt, jó hangulatú környezetet.

És ezek, nálunk valóban nem csak szép szavak.
Saját alternatív kerettanterv fejlesztése helyett a hagyományos oktatási keretben működve törekszünk az innovatív és új pedagógiai irányzatokat beépíteni az oktatásba, miközben azokat a szociális készségeidet is fejlesztjük, amelyek a számodra megnyíló jövő munkaerő piacán a vezető szerepeket töltik majd be.

A gimnázium bemutatása

A Diákszempont Gimnáziumban való továbbtanulás kiváló alternatíva lehet a már hozzánk járó diákok számára is, hiszen a jó tanulmányi eredményt elérő diákjainknak felvételi eljárástól mentesen biztosítjuk a helyet, folytonosságot kínálva mindarra a szemléletre, amit az első nyolc év során intézményünkben már megismertek és megszoktak.

Természetesen a gimnáziumi szakaszba a kívülről érkező diákokat is ugyanúgy várjuk, bár nekik a mindenkor meghirdetett felvételi követelményrendszer elvárásait kell teljesíteniük a sikeres felvételhez.
Gimnáziumunkban két tanulmányi terület közül választhatnak az érdeklődők: emelt szintű angol nyelvi tagozatunk az idegen nyelv, valamint a más kultúra iránt érdeklődő tanulókat; míg a digitális-művészeti tagozatunk a vizuális művészetekre és a 3D tervezésre, modellezésre nyitott fiatalokat várja.
Mindkét területen elsődleges a kreativitás fejlesztése, az együttműködési készség, a kritikai gondolkodás, a kommunikációs készség, valamint az empátia és az elfogadás készségének fejlesztése.

Iskolánk koncepciója a rendszerszemléletű oktatásra épül, a rendszergondolkodást már az általános iskola alsó tagozatában is fontosnak tartjuk, és ezt a szemléletet a középiskolában is előtérbe helyezzük annak érdekében, hogy a tőlünk kikerülő fiatalok holisztikus látásmóddal rendelkezzenek, felismerjék az összefüggéseket, valamint önállóan tudjanak tanulni, lényeget kiemelni, a beérkező információkat megfelelően szelektálni.

A rendszerszemléletet leginkább támogató oktatási módszer a projektalapú oktatás, így iskolánkba rendszeres időközönként, évente 2-3 alkalommal dolgoznak tantárgyközi projekteken a tanulók.

 

Szeretnél még megtudni valamit?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és a lehető leghamarabb személyes tájékoztatást nyújtunk.

A gimnáziumunkba érkező tanulók kétféleképpen csatlakozhatnak hozzánk:

  • saját általános iskolás tanulóinknak belső felvételi eljárást indítunk, ami némiképp eltér a kívülről érkezők számára meghirdetett felvételi eljárástól. Kiemelkedő tanulóinknak, ha a jelentkező teljesítménye megfelel az általa választott tagozaton előírt belső alkalmassági vizsgán, akkor biztosítjuk számára a gimnáziumban való továbbtanulás lehetőségét. A tanuló ebben az esetben nem kapcsolódik be a középfokú felvételi eljárásba, az ő esetében a nevelőtestület határozata alapján a nyolcadik év végén automatikusan folytathatja tanulmányait a kilencedik évfolyamon.
  • A külsős jelentkezőknek a két meghirdetett tagozaton más-más felvételi követelményeknek kell megfelelniük, a konkrét felvételi eljárás menetével kapcsolatban mindenki a tagozatok leírásánál tud tájékozódni.
Tudnivalók különleges bánásmódot igénylő tanulók felvételije kapcsán
 

A különleges bánásmódot igénylő tanulók szüleinek már a jelentkezéseket megelőzően meg kell kezdeniük a tájékozódást a tanulók központi írásbeli vizsgájával kapcsolatban, illetve a felvételi eljárásban való részvételének speciális feltételeire vonatkozóan. 

Az SNI illetve BTMN tanulók esetében a jogszabályban meghatározottak szerint az intézmény biztosítja az érintett tanulók számára a speciális körülményeket, a hosszabb felkészülési időt (magyar nyelv vizsgarész esetében maximum 30 perc, és matematika vizsgarész esetében maximum 30 perc), a tanulmányaik során általuk használt, megszokott eszközöket (számológép vagy számítógép vagy helyesírási szótár). Fontos, hogy a kedvezmények és mentességek a középfokú felvételi eljárás során csak az érvényes szakértői vélemények birtokában érvényesíthetők. Amennyiben a szakértői véleményben foglaltak a középfokú felvételi eljárás során történő alkalmazásával kapcsolatban bármilyen kérdés merül fel, mielőbb a szakértői véleményt kiállító szakértői bizottsághoz kell fordulni. 

A központi írásbeli vizsgára vonatkozó speciális elbírálást minden esetben az Oktatási Hivatal által kiadott űrlapon kell igényelni a központi írásbeli vizsga előtt a vizsgaszervező iskolában. A kérelmet, a szakértői véleményt a központi írásbeli vizsgára történő jelentkezéskor a jelentkezési lappal együtt kell benyújtani az iskolához, mivel a speciális körülményekre vonatkozó kérelem a vizsgaszervezést is érinti. Az elektronikus űrlap kitöltő programot választók esetében a speciális vizsgakörülményekre vonatkozó kérések rögzítése is a programfelületen történik. A központi írásbeli vizsga speciális vizsgakörülményeire vonatkozó kérelmekről a vizsgaszervező intézmény igazgatója határozat formájában dönt. 

Kérjük az érintett diákok szüleit, hogy az írásbeli vizsgára való jelentkezési laphoz csatolják a szakértői véleményt és a kérelmet.

Idegennyelvi tagozat

Az iskola induló 9. osztályába felvehető maximális tanulói létszám a 2025/2026-os tanévben: 30 fő

Ebből külsős férőhelyek száma az idegennyelvi tagozaton: 9 fő (2 fő angol haladó-német kezdő, 7 fő angol haladó-francia kezdő) 

Az idegennyelvi tagozatunkon két idegen nyelvet emelt óraszámban tanulnak diákjaink – az angol nyelvet a 9. és 10., a választott második idegen nyelvüket (német vagy francia) pedig a 11. és 12. évfolyamon, biztosítva ezzel annak a lehetőségét, hogy a gimnáziumi tanulmányaik végére tagozatunk tanulói két idegen nyelvből rendelkezzenek sikeres érettségi vizsgával. Az oktatásba angol anyanyelvi oktató is bekapcsolódik a gimnázium első két évében. 

Tudjuk, hogy az emelt szintű nyelvi program önmagában nem kuriózum. Egyre több az olyan típusú intézmény, ahol magas óraszámban tanulnak a gyerekek idegen nyelvet, bár az is látszik, hogy ez nem garancia arra, hogy a gimnáziumi években magas szintű nyelvtudást is szereznek majd. Úgy gondoljuk, ahhoz hogy ez az anomália – nevezetesen, hogy magas az óraszám, mégsem gyarapszik látványosan a nyelvtudás – kiküszöbölésre kerüljön, egyfajta szemléletváltás szükséges a nyelvoktatásban.  

A cél ugyanis nem a NYELVTANULÁS, hanem a NYELV ELSAJÁTÍTÁSA kell, hogy legyen. Ehhez pedig beszédcentrikus képzésre van szükség, ahol a tanulóknak nyelvi környezetet teremtünk, életszerű szituációkkal, problémákkal, helyzetekkel kell találkozniuk, amelyekben a nyelvet használják, használni tudják. Hisszük, hogy az idegennyelv egy csodás eszköz arra, hogy kinyíljon egy új világ diákjaink számára, miközben megélhetik azt, hogy ugyanazon készségek és lehetőségek, amelyek az anyanyelvükön természetesek, egy idegen nyelven is lehetségesek. Ebben igyekszünk őket maximálisan segíteni tagozatunkon. 

A tanév szerkezete

Az óraszámok tekintetében, a kerettanterv által biztosított heti 3 angol órát további 4 tanórával egészítjük ki a következőképpen:

  • heti 5 hagyományos angolóra
  • heti 2 native (anyanyelvi) óra

A tanórák bontott, tehát kis létszámú csoportokban zajlanak (8-10 fő).

A központi jelentkezési lapon az alábbi adatokat kell feltüntetni:

OM szám: 203162

Tagozati kódok: 

0001 – angol haladó, német kezdő 

0002 – angol haladó, francia kezdő 

Feladatellátási hely száma: 002 

Angol haladó belépőszint: A2-B1 

Felkeltette az érdeklődésed?

Nézd meg a jelentkezés lépéseit, az évközbeni váltás feltételeit!

A központi felvételi eljárás során szerezhető maximális pontszám:

200 pont 

100 pont: központi írásbeli felvételi (50-50 pont magyar nyelv és irodalom, valamint matematika tantárgyakból) 

50 pont: 7. osztályos év végi, valamint 8. osztályos félévi eredmények irodalom, magyar nyelv, matematika, történelem és angol nyelvből 

50 pont: szóbeli alkalmassági vizsga 


A szóbeli alkalmassági vizsga időpontja: 2025. március 6. és 7. délután
 

A vizsga során több helyzetben mérjük fel a hozzánk jelentkezők angol nyelvi szintjét, valamint figyeljük különböző társas és egyéni készségeiket csoportos feladatok során. A feladatok alkalmával mind a magyar, mind az angol nyelv használata szükséges. 

A szóbeli alkalmassági vizsga során figyelt szempontok: nyitottság, kreativitás, együttműködési készség, elfogadás, rugalmasság, önállóság, kommunikációs és koncentrációs készség, egyéni motiváció, szóbeli kifejezőkészség, kíváncsiság, érdeklődés, problémamegoldó készség, egymásra való odafigyelés.  

Célunk egy korrekt, mindenki számára egyenlő bánásmódot biztosító és igazságos felvételi értékelés biztosítása, ezért teremtünk olyan körülményeket, melyek során a hozzánk jelentkezők sokféle módon és helyzetben tudnak megnyilvánulni, illetve az értékelésükben, pontozásukban is több kollégánk, illetve diákunk is részt vesz.   

A vizsgáztató tanárok és diákok észrevételeit összegezve a hozzánk felvételiző diákokat nemcsak egyéni teljesítményük alapján pontozzuk, hanem egymáshoz viszonyítva is rangsoroljuk őket, ezért a végeredmény nem magyarázható minden esetben egzakt módon.  

Fontos információk a hozzánk jelentkezőknek: 

A központi írásbeli vizsgát nem lehet szóbeli vizsgával helyettesíteni. 

Az írásbeli vizsgán a DSzP államilag kijelölt vizsgaközpont. 

Intézményünkbe sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő jelentkezőket korlátozott létszámban és külön elbírálás alapján fogadunk. 

Digitális Művészeti tagozat

Az iskola induló 9. osztályába felvehető maximális tanulói létszám a 2025/2026-os tanévben: 30 fő

Ebből külsős férőhelyek száma a Digitális Művészeti tagozaton: 8  fő

„A jövő tudása a jelen képessége”

A Diákszempont Digitális Művészeti tagozata kiváló
felkészülési lehetőséget nyújt a jövő kreatív szakembereinek. Diákjaink
fejlesztik a rajztudásukat, térlátásukat és kreativitásukat, miközben olyan
technikai és elméleti alapokat kapnak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy
sikeresek legyenek a digitális művészeti iparágakban. 

Miért válaszd a Digitális Művészeti tagozatot? 

  • Kreatív szabadság: Fejlesztheted a rajztudásodat, és felfedezheted a digitális művészet világát, ahol ötleteidet valósággá formálhatod. 
  • Újítás és kreativitás: Kísérletezésre és új, kreatív megoldások keresésére bátorítunk. Izgalmas feladatok során tanulhatod meg a design tervezési folyamatokat. 
  • Közösség és támogatás: Barátságos, támogató közösségünkben inspiráljuk és segítjük egymást a fejlődésben. 
  • Versenyképesség a digitális korban: Olyan technikai tudást adunk, amely felkészít a digitális világ kihívásaira. 3D modellező és animáló szoftvereket tanulhatsz, mint a Blender és Unity, hogy mindig egy lépéssel előrébb legyél! 
  • Szakértő tanárok: Művész tanáraink segítenek, hogy a legmagasabb szintű digitális és művészeti ismeretekre tegyél szert. 

Légy részese a jövő digitális művészetének! 

A tagozaton nemcsak a technikai tudást szerezheted meg, 
hanem kreatív készségeidet is fejlesztheted, hogy sikeresen boldogulj a kreatív iparágakban. 

Kimenet: 
Diákjaink normál érettségit szereznek, valamint tanúsítványt kapnak Blender vagy Unity ismeretekről. Emellett felkészítést nyújtunk művészeti felsőoktatásra, hazai és nemzetközi intézményekbe is. 

A tagozatunkon a kreatív gondolkodás fejlesztése központi szerepet kap. Diákjaink megismerik a tervezés folyamatának lépéseit és megtanulják, hogyan jussanak el egy ötlettől a megvalósításig, szabadkézi rajzolással és 3D tervezéssel. A szabadkézi rajzolás alapja a vizuális gondolkodásnak, míg a 3D tervezés valósághű megjelenítést tesz lehetővé. 

Az elmúlt évek eredményei: 
Diákjaink számos izgalmas projekt során tanulják meg a tervezés alapjait, például design tárgyak, járművek, bútorok tervezését, és különleges épületek megalkotását. A programunknak köszönhetően többen sikeres felvételit tettek hazai és nemzetközi művészeti felsőoktatási intézményekben. 

A tanév szerkezete

A négy év képzési leírása: 

  • 9-10.
    évfolyam:
     
    3 óra művészeti rajz: Szabadkézi rajztudás fejlesztése, tervezési
    feladatok (divat, formatervezés, építészet, grafikai tervezés) 
    3 óra digitális művészet: Blender 3D program megismerése. 
  • 11-12.
    évfolyam:
     
    Választható specializációk: 
  • Digitális
    irány:
    2 óra rajz, 2 óra Blender, 2 óra Unity 
  • Művészeti
    irány:
    4 óra rajz és tervezés, 2 óra Blender 

Az alábbi adatainkat fel kell tüntetni a hivatalos középiskolai jelentkezési lapon! 

OM szám:
203162 
Tagozati kód: 0003 Digitális Művészeti Tagozat 
Feladatellátási hely kódja: 002 

 

Felkeltette az érdeklődésed?

Nézd meg a jelentkezés lépéseit, az évközbeni váltás feltételeit!

A digitális művészeti tagozatra történő felvételi három részből áll, melyek alapján összesen 200 pont szerezhető. 

1. Központi írásbeli felvételi 

Magyar nyelv és irodalomból, valamint matematikából. 

 Maximális pontszám: 100 pont 

2. Általános iskolai tanulmányi eredmények 

A 7. év végi és a 8. félévi érdemjegyek alapján az alábbi tantárgyakból: 

  • Magyar irodalom (10 pont) 
  • Magyar nyelvtan (10 pont) 
  • Történelem (10 pont) 
  • Matematika (10 pont) 
  • Vizuális kultúra/digitális kultúra (10 pont) 

  Maximális pontszám: 50 pont 

3. Művészeti készségek/képességek felmérése 

Maximális pontszám: 50 pont 

A művészeti készségek vizsgálata négy részből áll: 

  • Számítógépes feladat megoldása önállóan, térlátást ellenőrző teszt 
  • Szabadkézi rajz készítése beállítás alapján 
  • Kreatív feladatok 
  • Portfólió bemutatása 

Portfólió mappa javasolt tartalma: 

  • Szabadkézi rajzok eredeti peldanyok (pl. csendélet, portré) 
  • Alkotói munkák (pl. képregények, fotók, festmények, tárgyak) 
  • Digitális munkák (pl. digitális rajzok, animációk (adathordozón) 

A portfóliót visszaadjuk.  

A felmérés időpontja: 2025. március 8. szombat 

Fontos információk a hozzánk jelentkezőknek:  

A központi írásbeli vizsgát nem lehet szóbeli vizsgával helyettesíteni. Az írásbeli vizsgán a DSzP államilag kijelölt vizsgaközpont. 
Intézményünkbe sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő jelentkezőket korlátozott létszámban és külön elbírálás alapján fogadunk. 

Felvételi események, információk 2025/2026

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium a 2026/2026 tanévben egy gimnáziumi osztályt indít.

Induló osztályunkkal kapcsolatos kérdéseidet a felveteli@diakszempont.hu email címen teheted fel.

Közelgő fontosabb események:

Már lezajlott/jelenleg zajló események:

Szülői tájékoztató gimnázium

Diákszempont Gimnázium | Digitális-művészet; emelt szintű angolLeendő 9. osztály2022. október 5. 17:00 Elballagsz, tovább lépsz, de nem mindegy, hogy hova. Valami jó kis gimit szeretnél,

Tovább olvasom »

Érdeklődés a gimnáziumról

A Diákszempont közössége téged is vár!

Szülői vélemények

Nem csak azt szeretnénk bemutatni, hogy mi hogy gondolkozunk a Diákszempontról, hanem azt is, hogy minket milyennek látnak a szülők, így összegyűjtöttünk egy pár szülői véleményt, amit itt megosztunk veletek.

A gyermekek önállóságát és látásmódját fejlesztjük

Nálunk minden gyerek aranyos, fontos és ügyes, függetlenül attól, hogy egy adott tantárgyból éppen milyen teljesítményt nyújt.