Én úgy gondolom, hogy akkor működik jól egy iskola, ha egy egységes koncepciót képvisel, amivel minden ott dolgozó pedagógus azonosulni tud. A Diákszempont Iskolában a rendszerszemléletű oktatást képviseljük. Ez alatt a gyakorlatban azt értjük, hogy abban igyekszünk a gyerekeknek támogatást adni, hogy az egyes tanagyag tartalmai közötti kapcsolódást, összefüggéseket lássák. Tehát azt szeretnénk elérni, hogy a nálunk tanuló gyerekek átlássák a tanév során elsajátított ismereteket, felismerjék az összefüggéseket, és tudjanak ezek mentén gondolkodni.
Ehhez egy nagyon összehangolt pedagógiai munkára van szükség.
Az évet mindig úgy kezdjük, hogy a tantárgyakat összehangoljuk, megkeressük a kapcsolódási pontokat, és ezeknek a mentén olyan projekteket valósítunk meg, amik a tantárgyak közöttiséget támogatják, a tantárgy-integrációt igyekszünk támogatni. Nálunk is van frontális oktatás, hiszen ez is eleme az oktatásnak, és egy iskolának az a feladata, hogy a tanórai munkaszervezés változatos legyen.
Hiszek benne, hogy egy jó iskola mindenképpen önállóságra neveli a gyerekeket, miközben fejleszti a kreativitásukat, és megtanítja őket párban, csapatban dolgozni. Szintén kiemelt feladata, hogy lehetőséget adjon a kritikai gondolkodás fejlesztésére és az elméleti tudás gyakorlatba való átültetésére. Az nem lehet a siker kulcsa, hogy valaki mennyire tudja a történelmi évszámokat, hogy milyen lexikális tudást lehet egy gyerekbe belesulykolni a hosszú évek során; sokkal inkább az a kulcs, ha tényleg önmagukkal képben lévő, magukról letisztult képet alkotni képes gyermekek kerülnek ki az iskolánkból. Ez nem azt jelenti, hogy 18 évesen biztosan tudniuk kell, hogy mik akarnak lenni, sokkal inkább azt, hogy mind az erősségeikkel, mind a korlátaikkal tisztába legyenek, és ezt nagyon hangsúlyosnak gondolom.
Büszke vagyok a mi kis iskolai együttműködő közösségünkre, hiszen a szociális kompetenciák fejlesztése mindannyiunknak fontos, a diákok tudnak csapatban dolgozni, és képesek egy problémára úgy tekinteni, hogy megoldási javaslataik legyenek. A Diákszempont Iskolában a diák, a szülő és a pedagógus egy nagyon erős hármas egységet alkot, ennek köszönhetően nem kizárólag az életkori sajátosságokat vesszük figyelembe, hanem könnyebben tudunk koncentrálni a gyermek egyéni tempójának megfelelő haladásra.
Nagyon fontos, hogy milyen a kisiskolai közeg, hiszen az alsó tagozatban lehet megalapozni, hogy a gyermekben kialakuljon a tanulással kapcsolatos pozitív viszony, szeressen iskolába járni, szeressen tanulni. Ehhez sokat kell játszani. Mi például igyekszünk nagyon játékosan tanítani a kisgyerekeket, és nem gondolom, hogy túl kellene terhelni őket. Az általunk képviselt tanterv és pedagógiai elv nem erről szól, sokkal inkább a boldog gyerekről, aki döntéseket meghozni képes sikeres felnőtté válhat.

GIMNÁZIUMI FELVÉTELI EREDMÉNYEK 2021/2022
A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium felvételi jegyzéke. Kedves Diákok, Szülők! Az hivatalos felvételi jegyzék a tanulói adatlapon a